torsdag 4. juni 2009

Storken har endelig kommet :)

Onsdagskveld etter flere dager i spenning gikk Mira i fødsel kl: 23.20 :) Hun var litt forstyrret over det som var i ferd med å skje, men roet seg og fant seg til rette i fødesenga. Matmor var vell litt mer sjelven tror jeg ;)

Her ligger hun i fødesenga å gjemmer seg, karnsje trodde hun smertene skulle forsvinne??? hihihihi............. Lillian kom kjørende med en gang, å det var kjempebra, for jeg ble mye roligere i kroppen min når jeg fikk hjelp:)

En underil stilling for en hund å føde i, men det så ut til at Mira likte å ligge slik!

Endelig, den første valpen på vei ut. Selfølgeli ville den ikke komme rett vei, å kom med baken først..... ble stående en stund i åpningen før hun fikk presset den ut med litt hjelp av Lillian. Se de små søte potene da:) Jeg smeltet helt da jeg så dette lille vidunderet.Dhåååån!!!! hihihi

Miras førstefødte var en Prins med en vekt på 160gram .Han ble født kl: 04.30. Det var et gledelig møte:) Og Mira var fryktelig stolt!

Skal si hun vasket å stellet med den ja, helt oppslukt var hun!!!! Ikke rart det da!

Mmmmm, må prøvesmake litt pupp også:) Gutten var litt svak med det først, men kom seg etter hvert! Phu,nervepirrende.....

Se så søt han er.....Å sprek ble han,kravlet rundt mor si og sjekket forholdene:)

I superfart etterpå kl: 04.50, kom valp nr.2 Det var ei søt lita prinsesse som veide 140 gram.Hun er litt mørkere en bror sin:) Mira like oppslukt av den lille her også!

Bror og søster dier mens de venter på tredjemann... Matfriske fra første stund!

kl:05.34 kom den siste valpen:) Det var også en liten Prinsesse!!! Hun veide 115 gram og var den minste av dem...Men hva har det å si når hun var kjempesprek, og ville som de andre die mamman sin for å få seg en vellkomstdrink :)

Alle 3 knøttene våre sammen med en rimelig fornøyd og dyktig mor!!!!! Er så imponert over hvor flink hun var under fødsel, og hvor flott hun steller med barna sine. Ikke vers av en førstegangsfødende..

Kooooosestund :) Fint syn for en stolt og lettet matmor :)

De er en samlet søskenflokk, som helst vil ligge sammen også utenfor livmor!

Kan ikke få sagt hvor godt det er å endelig ha dem her, og se at alt gikk så bra med mor og barn! Har en spennende tid fremover, det blir en fornøyelse å se de vokse opp. Så nå får vi håpe at alle vokser seg til så matmor kan kooooose masse i ukene som kommer!


Vil takke Lillian for en kjempejobb som jordmor ( jeg var assistent og fotograf )!!Hadde ikke følt meg like trygg uten Lillian her!!!! Det ble en lang natt,og ikke noe søvn, men absolutt værd det :) Godt å få roet ned på morgenkvisten ja!

Har ikke blitt noe søvn siden onsdag,så i kveld skal det bli DEILIG å legge seg :)

En ubeskrivelig flott opplevelse jeg ikke ville vært foruten!
GRATULERER til Mira Og Albert som har fått 3 nydelige pommebebiser! Flott jobba:)))

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer kjempe masse!! Endelig!! Gleder meg til å komme å tafse på de når de blir litt større :)

Lillian sa...

Ikke verst kull nei! :) Og joda, det ble litt lite søvn. :p

Blir spennende å se hvem de ligner etterhvert nå... :)

viviann sa...

gratulere med nusselige babiser:) håper æ en dag får oppleve dette..

Janne`s Verden sa...

tanks alle 3 :)

Bodil: man tafser vell ikke ??? hehehehehe LOL :) Du skal nok få valpekos ja!

Lillian: det er kjempespennende!!!! yeeeei :)Vi er heldige bestemødre til disse små!

Vivian: En ubeskrivelig opplevelse! de er såååå nusselige ja,å er verdens goeste bebiser:)

-Janne-

a darkened horizon sa...

Gratulerer så veldig mye med småtrollene dine, jeg må innrømme jeg gleder meg intenst til min lille prins en gang kommer til verden!