onsdag 26. mai 2010

Herlig tid i vente med 2 små lykketroll :)

Takk til dere som gjettet antall valper :) så gøy med komentarer på bloggen,da er det i alefall noen som leser innleggene mine :)

Jeg stoler på dylegen, og han sier det er 2 valper :) Bildene var ikke så bra som vi håpet, men han så på de lenge, og vi tok 2 bilder. Han mente 3 først, en endte opp med 2 :)))) <3 Så nå er det bare å glede seg på fødsel og HÅPE at alt går som det skal :) Etter første parring er terim i morgen 27/5, men det er for tidlig ja, så det blir nok ikke før tidligst i slutten på helga. Skal jobbe en del neste uke, så håper hun føder på søndag :) Men blir det i neste uke så fr jeg bare dra hjem fra jobb hvis fødselen starter da... Det er no bra typisk om det skjer også, men de får være der inne til de er modne nok tl å komme til verden! Åh som jeg gleder meg, dette er virkelig en spenning uten like!!!!!! Tror det er spennende for farmor Liv Unni også, så jeg sender en hilsen til Berkåk :)

tirsdag 25. mai 2010

Vi har vært på Røntgen :)))))

I dag mårest var vi til vår snille dyrlege på røntgen :) Tok to bilder, de var så uklare så det var vanskelig å se her.... Men han antydet hva han mente og var 95% sikker :) Så da er det bare å gjette i vei, hvor mange dere tror det er inni den lille store magen :) Valper er det i alle fall :) JUHUUUUUU :))))) Happy!



lørdag 22. mai 2010

Livets gave :)

I kveld fikk jeg virkelig bekreftet at det er liv der inne i den lille magen til Mira :)Den bulet ut på ene siden, og jeg kunne kjenne tydelig hvordan bebien flyttet på seg!! Åh kunne bare ligget å kose med magen hennes hele tiden,så utrolig godt å kjenne liv der inne. Phu, lettet nå ja :))

I morgen er det snakk om pomtreff i byen, er litt i tvil om vi drar dit. Må nok helst være hjemme sammen med den gravide. Jeg får ta en agjørelse før jeg legger meg :)

Ellers en rolig å lite actionfyllt pinstiaften her :)

torsdag 20. mai 2010

Sommerfugler i magen !

Ja her er nok masse sommerfugler både i magen min, og i "lille" miras mage :)Eh, ikke så lille lenger, for hun har vokst bra i det siste. Er helt utrolig til spenning dette altså, og masse bekymringer som kommer sigende! Hun bruker dagene til å sove,spise,sove, KOSE, og tar små turer ut for å gjøre sitt, å så sove litt igjen... :)



Hun har hatt dålig matlysst i den siste tiden syns jeg, så nå skal det prøves VOM i en liten periode..Håper bare hun ikke blir så hard i magen. Får ha i litt fiber så skal det nok gå bra!
Er så godt å ligge å kose med henne, og hun elsker kos,spesiellt på magen.Jeg bør nok nyte dette før valpene kommer, for da blir ikke jeg så interesang lenger på en stund.... :( Men d viktigste er at hun er en god mor for sine barn :)

Har handlet inn div. til fødselen nå, og fikk tak i et knalltoppers bur til en billig penge. Dyrebutikken her skal stenge og fikk handlet maaassse til 70%. Skal ikke klage da nei.

Skal på rtg nå førstkommende tirsdag, så da får vi forhåpentligvis tellt de som ligger inni der. Jeg har en tanke om at det er 2 små knøttepommer, men vi får se. Er en kos tid med å ha en drektig tispe i hus, men en enda bedre tid i møte om alt går bra med mor og barn :)Krysser fingre å tær!!! Å Bodil kan teipe som hun bruker på våre vegne ;) Ikke sant Bodil???

tirsdag 11. mai 2010

Store "lille" Lykke :)

LILLE LYKKE LITEN VOKSER OG GROR :)

En hærlig tid i vente, drektige Mirapopps bare vokser og trives <3 Åhhh som jeg gleder meg til månedsskifte her nå :) Krysser fingre å tær for at alt går bra fremover nå, og at valpene er sunne og friske. Blir nok en Rtg for å se ev. hvor mange bebiser som kommer, så jeg er forbredt.. Mira er så go og kosete fra før, men NÅ kan vi bare ligge å kose hele dagen hadde det vært opp til henne! Og spesiellt godt er det når noen koser med magen :)))) For en hærlig tispe hun er <3 <3 <3

Ikke så masse bilder å legge ut her akurat nå, men det kommer. Litt kjedeli og blogge uten bilde, men men....

Ellers ønsker vi oss finvær til 17mai, her har det snødd og vært fint vår-vær i berg og dalbane!!! Helt utrolig, men forvnter en flott sommer i vente.

torsdag 22. april 2010

Men vi venter.........................

Venter i spenning........

Nå til helga/søndag er det 4 uker siden første parring, og jeg synes dagene går fryktelig seint i forhold til å vite helt sikkert om hun er drektig :) Synes jeg ser litt forandringer hos henne, som mye søvn,utflod, og hun er fryyyktelig kosete...Og pelsen på magen ser ut til å ha blitt tynnere! Men hun røytet en del i forbindelse med løpetid, så jeg vet sanneli ikke.. Tørr ikke stole på det jeg ser, for det kan være en ønsketenking fra min side i forhold til at jeg er så spent:) Så utrolig gøy samtidig som at jeg ikke tør å ha for store forhåpninger for da blir skuffelsen litt stor, kjenner jeg meg rett!

Får bare smøre meg med litt mer tålmodighet :)) Men er jammen ikke lett nei. Var oppe hos Lillian på kaffe i dag å fikk se lille Saga, å ble ikke mindre valpesyk av det!!!!! For en søtnos hun lille frøkena er:)

søndag 18. april 2010

En Engel på besøk

Har hatt den lille englen på besøk :)

Lørdag kom Anita med famile på besøk :) Ikke ofte å omgåes henne når hun bor så langt unna, MEN er ikke lenge til jeg tar turen nedover for å besøke dem, og skal tilbringe noen dager der :)) Gleder meg masse, kjenner hvor godt det er å se dem når de er her "hjemme" på besøk. Å ikke for å snakke om Lille engelen til Gumor, hun blir bare søtere og søtere for hver dag som går !!

Hei hei, her er jeg :))



Måtte få seg litt kjeks å klasse med, for hun har fått tenner, 2 stk, og da må d trenes på å spise masse godt :)









Hun er bare en STOR sjarmis denne frøkena, å blid som en sol!!!!!
Her har vi pappa Øyvind sammen med lille trollet sitt, han har all grunn til å være stolt! Og det er ikke vanskelig å se at han stråler av lykke sammen med familien sin:)



Er man sjarmtroll/engel, så er man bare det :))) Smelter bare av å se på henne! Luna syns det var spennende og gøy med ei lita frøken, og det var enda mer gøy å få "dele" kjeksen med henne... hehehehe :=) Søtnoser !




Blir greit med noen dager på ferie hos dem å, da får vi litt mer tid sammen og jeg får kose masse med lille trollet :)
Blir å bade litt hunder denne uka, klippe klør, å poter. Vokser som ugress! Ny uke, nye muligheter :)