søndag 30. mai 2010

ENDELIG!!!!! Etterlengtet lykke :)

Her har det vært en hektisk men spennende dag :) Startet fødsel på formidagen i ca. 13.00 tiden. Pressriene kom sigende på i 16.00 tia :) Jeg hadde avtalt med Bodil som har ei tispe fra mitt forige kull om at hun kunne komme å være med på fødsel om hun ønsket det. Godt å ha en person sammen med seg, føles så trygt. Og dette var min første gang som jordmor "på egene bein". Bodil var virkelig go å ha, og når førstemann,PRINSEN kom så måtte vi ringe Lillian for å få noen råd, for han kom selfølgelig feil vei!!!!! Åh lenge siden jeg har vært så skjelven ja.... Men det gikk kjempebra! Gutten veide 150g, og var livlig å sprek fra første stund.Han så såååå mørk ut da han kom ut, men fikk tørket han litt så kom orange fargen frem :) Mira er så utrolig flinkis:) Og gjett om hun var stollt. Nesten 1 1/2 time etter kom PRINSESSA på 118g. Hun var litt mer slappis, men kom seg raskt.Jenta er lysere enn bror sin.

En vellfortjen sein middag etter vell overstått fødsel :) Med norske flagg selfølgelig :)
Marius fikk tatt seg en tur til sverige å handlet litt mens vi var optatt med fødsel :)


Bodil koser litt med den fødende mirapopps, såååå godt med litt trøst :)


Malin hadde tegnet ei tegning på skolen til meg en dag her, tror hun er litt synsk jeg :) Legg merke til detaljer på hvert kjønn ;)hehehe, flink til å tegne sju, men flere synes det ligner litt på katter, det sier vi ikke til Malin da :)


Her er Mira stolt mor med sine 2 små hjerteknusere :) Hærlig å se på ja!


Bare lykke hos min lille Mirapopps. Hun er så god mor, så det er nok ingenting å frykte nei...


Lille frøkena kommer ut :)


Prinsen i matfatet :) Søt ja ?????


Mira er helt herk på navlestrengen...slik var hun sist å... På jenta fikk hun til å ta den for langt inn, men det ordnet seg med god gammeldags tråd :)


Kooooos med lillegutt :)


Førstefødte kommer til verden :)FOR EN SPENNING!!!!!! Sant ja Bodil???? hihihi....


Her var vi spente ja, førstefødte kommer :) Her var det vell litt tipping på kjønn og farge!


Mira konsentrerer seg, og har funnet roen inne i "fødestua" :)


Ble litt i feil rekkefølge disse bildene, men det får bare bli sånn... En spenningsfull dag, så nå kan jeg senke skuldrene og trekke pusten, og håpe på at disse to vokser opp til å bli friske flotte pommer :)
En STOR takk til Bodil som ville dele denne gledens dag med meg, og takk til Lillian som støttet opp på telefonen. Vil foresten få sagt GRATTIS med flotte resultater på utstilling til henne, og til Liv Unni :) Er så gøy når det går rette veien for kjente pomme venner!
Nei det får være nok for i dag,skal kose meg med de nyfødte og Mira nå, Gratulerer til den nybakte far Gucci :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer masse masse som bestemor igjen Janne! Du gjorde en utrolig god jobb! Var kjempe stas å få lov å være med å se på! Tusen takk!

Mira er bare så utrolig snill og herlig en pomfrøken!

Kos deg masse med småtrollene fremover! Jeg kommer på visitt igjen om en stund for å se hvordan de har utviklet seg ;)

Anita Solvik sa...

Gratulerer så mye med nydelige valper Janne :) Dere er så flinke atte :) Nå må du kose deg og bare nyte de små :)
Kjekt å se så mangen fine bilder av de nyfødte <3<3

Lillian sa...

Gratulerer med flott kull! :) Blir spennende å se dem "live" etterhvert.. :)
Godt at alt gikk bra...
Ikke verst å komme til verden med to flinke jordmødre til stede. :)

Liv Unni sa...

Gratulerer med valpene :)
Da er vi to stolte bestemødre :))