mandag 2. februar 2009

Dyrlegebesøk og tanntrekking!

Ja, i dag var tiden inne for Luna å dra på et dyrlegebesøk å trekke tenner. Hun er seint utviklet, og fikk tenner litt senere enn vanlig. Men så er no alle hunder forskjellige på sitt vis da:) Dro for å levere henne til kl.08.30

Her er Luna med dyrlege Guro i bakgrunnen. Guro ordner med litt sovemedisin:)Hun fikk også en generell sjekk , og hun er ærklært frisk og rask:) hehe... Luna var ikke skeptisk til den ukjente damen bak, veldig trivelig å møte nye folk:) Eller, d synes hun vell i allefall før hun ble stukket med sprøyte som gjorde litt vondt!! :) Og sprøyta virket raskt, og lille Luna fallt i en dyp søvn:) så godt å tryggt å få ligge i matmor sine armer når hun sovnet.

Jeg for min del synes det er litt skummelt ....Aldri gøy når en legger hundene i narkose. Hun var som en liten slapp baby å holde i.... Så tok Guro med henne for å trekke tenner, og jeg kjørte og gjorde litt div. kjedelige ærend i mens jeg ventet.

Her er det rett før! La igjen kameraet hos Guro, så hun kunne ta litt bilder. Crazy jeg??? neida, dette er jo mine små det å!!! Må ha alt på "tape"
Ser ut som dette går bra ja:) selv om det kan se litt brutalt ut! hehe...............

Da er det overstått for denne gang:) oi, det ble mange tenner som måtte ut:) Men nå blir allt bra for den lille:) Sover i en dyp søvn enda!

Her ligger hun å sover ut rusen før jeg hentet henne:) så søøøøøøt vettu!



Den søvnige, slappe lille var tullet inn i pleddet sitt når de kom med henne:) , måtte le, for det så ut som de kom ut av fødestua med en nyfødt baby...Bortsett fra at den hadde myyye pels da:))))) hahahaha!!! Fikk med smertestillende i 2 sprøyter som skal gies i morgen og ev. på onsdag om nødvendig. Fikk også med alle tennene i en liten pose, må jo legge dem i et glass vann for å se om hundetannfeen kommer med noe til Luna!!!!! LOL!!!!!!

En trett og utmattet Luna fant senga med en gang vi kom hjem etter å ha vært ute å tisset en STOR dam:) Vil vell være slappis utover dagen kan jeg tenke meg...Men det gjør ikke noe, for hun skal få masse masse kos, som vanlig ;)
Det er ikke alltid greit å være liten pom som ikke kan bestemme selv om hun vil til tannlege eller ikke!!!!
Et godt overstått dyrlegebesøk i dag, og jeg må bare få rose disse dyrlegene vi har her, de er veldig "sørvisinnstillte" og trivelige å ha med å gjøre! Selv om det koster FLESK med legebesøk! :)

1 kommentar:

Lillian sa...

Stakkar lille babyLuna! :)
Er en kostbar fornøyelse(?) å være hos veterinæren ja... Godt det bare er en gang de må fjerne babytennene sine... :)